۵ برای ورزش برای چربی کنار زانو

۵ برای ورزش برای چربی کنار زانو

2.7/5 - (3 امتیاز)
  • همه ما مقداری چربی اضافی در اطراف زانوهای خود داریم، و اگرچه ممکن است این مسئله چندان جذاب‌ نباشد، اما هدفی را دنبال می‌کند. این چربی ،پانیکولوس چربی نامیده می‌شود و برای محافظت از زانوها وجود دارد . این لایه چربی همچنین به جذب ضربه کمک می‌کند، به همین دلیل برای افرادی که فعال هستند یا ورزش می‌کنند، بسیار مهم است. با این حال اکثر مردم آن را از نظر زیبایی شناختی خوشایند نمی‌دانند و مایلند مقدار آن را با ورزش کاهش دهند. خوشبختانه چند ورزش برای چربی کنار زانو و به حداقل رساندن ظاهر چربی زانو وجود دارد. که در ادامه این مقاله در نی مارکت به آن می‌پردازیم.

    چه چیزی باعث ایجاد چربی زانو کنار زانو می‌شود؟

    چند عامل می‌تواند در تشکیل چربی زانو نقش داشته باشد. به عنوان مثال، با افزایش سن، پوست ما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد که می‌تواند باعث تشکیل رسوبات چربی شود.  BMI (شاخص توده بدنی) عامل مهمی در ایجاد چربی زانو است. به عبارت ساده‌تر، هر چه BMI شما بالاتر باشد، بیشتر احتمال دارد که چربی اضافی در اطراف زانوهای خود داشته باشید. اگر سبک زندگی کم تحرکی داشته باشید یا رژیم غذایی سالمی نداشته باشید، بیشتر با چربی کنار زانو دست و پنجه نرم می‌کنید. وقتی می‌نشینیم، ماهیچه‌های ما در حالت ریلکس هستند و کالری زیادی نمی‌سوزانند. که این می‌‌تواند منجر به تجمع چربی شود. رژیم‌های غذایی سرشار از قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌تواند باعث شود بدن شما چربی بیشتری ذخیره کند، اما ورزش منظم می تواند به کاهش میزان چربی ذخیره شده در بدن شما کمک کند

    کدام ورزش برای چربی کنار زانو مفید است؟

    وقتی صحبت از ورزش می‌شود، تمرینات ساده و کم تاثیر خاصی وجود دارد که می‌توانید برای به حداقل رساندن چربی زانو انجام دهید:

    دویدن و حذف چربی کنار زانو

    بر کسی پوشیده نیست که دویدن می‌تواند به کاهش وزن کمک کند . اما آیا می‌دانستید که می‌تواند به کاهش چربی کنار زانو شما نیز کمک کند؟ بنابراین اگر به دنبال لاغری پاهای خود هستید ، ممکن است این همان چیزی باشد که نیاز دارید. حتی یک دویدن متوسط ​​هم این کار را انجام می‌دهد. دویدن همچنین می‌تواند به بهبود انعطاف پذیری مفاصل ، افزایش تراکم استخوان و محافظت در برابر آرتروز کمک کند.

    مقاله مرتبط: اثر تردمیل بر زانو درد

    مشاوره پزشک رایگان

    نام و نام خانوادگی(Required)
    شما چه نوع مشاوره‌ای نیاز دارید؟

    دوچرخه سواری و سوزاندن مضاعف کالری

    دوچرخه سواری می‌تواند برای کاهش چربی کنار زانوهای شما عالی باشد. که باعث تقویت عضلات بدن و بهبود تعادل بدن می‌شود. دوچرخه سواری نیز می‌تواند با تقویت عضلات زانو به کاهش چربی زانو کمک کند. دوچرخه سواری همچنین با سوزاندن کالری و تقویت عضلات به لاغری پاها و زانوها کمک می‌کند. در نتیجه دوچرخه سواری برای افرادی که به دنبال کاهش چربی زانو و جلوگیری از درد زانو هستند یک فعالیت ایده‌آل است.

    لانگز، کمک به بهبود تعادل

    لانگز یا لانژ یکی از بهترین تمرینات پایین تنه برای تقویت عضلات پا و ایجاد مفصل زانو قوی‌تر است. هنگامی که لانژ به درستی انجام شود، عضلات چهار سر، همسترینگ و باسن را درگیر می‌کند، که همگی به ایجاد یک اثر لاغری بر روی پاها کمک می‌کنند. علاوه بر این، لانژ به ساخت تراکم استخوان و بهبود تعادل کمک می‌کند. همچنین می‌توانید یک نوار مقاومتی به این تمرین اضافه کنید تا شدت اثر آن را افزایش دهید. بنابراین برای هر کسی که به دنبال کاهش چربی زانو است، لانج قطعا ارزش امتحان کردن را دارد. برای انجام این حرکت:

    • بایستید و پاها را کنار هم قرار دهید و دست‌ها را روی پهلوها یا کنار سینه خود قرار دهید.
    • اکنون با یک پا به عقب برگردید و آن را مجاور پای مخالف خود بیاورید.
    • از اینجا با هر دو زانو تا یک ارتفاع قابل تحمل خم خواهید شد.
    • سپس به موقعیت شروع بازگردید.
    • این حرکت را 10 بار قبل از حرکت به سمت دیگر ادامه دهید.

     

    ورزش برای چربی کنار زانو

    پیاده روی و آزادسازی ذخیره چربی

    با انجام چند قدم اضافی در روز، می‌توانید به کاهش چربی در پاهای خود کمک کنید. پیاده روی به تحریک جریان خون و آزادسازی چربی‌های ذخیره شده کمک می‌کند. بنابراین راهی موثر برای کاهش چربی زانو است. پیاده روی همچنین راهی عالی برای بهبود سلامت کلی شما است.

    تاثیر فشار آب بر سوزاندن چربی با شنا

    شنا اغلب به عنوان یک راه عالی برای حفظ تناسب اندام در نظر گرفته می‌شود و دلیل خوبی نیز دارد. نه تنها تمرینی برای کل بدن ارائه می‌دهد، بلکه تاثیر کمی نیز دارد، یعنی روی مفاصل ملایم است. این باعث می‌شود که ورزش ایده آل برای افراد در هر سنی، از جمله کسانی که مشکلات زانو از جمله چربی زانو دارند، باشد. این به این دلیل است که آب مقاومت ایجاد می‌کند، که به تقویت عضلات و سوزاندن کالری کمک می‌کند. علاوه بر این، شنا یک تمرین قلبی عروقی عالی است که می‌تواند به بهبود سلامت کلی و کاهش خطر چاقی کمک کند.

    تمرین در خانه برای آب کردن چربی کنار زانو 

    هم تمرینات مقاومتی و هم تمرینات تقویتی، مانند دویدن، دوچرخه سواری یا شنا، برای مقابله با چربی اطراف زانو ایده‌آل هستند، اگرچه برخی از آنها موثرتر از بقیه هستند. در ادامه برخی از موثرترین تمرینات در خانه برای خلاص شدن از شر چربی زانو آورده شده است.

    استپ آپ‌ تمرینی موثر

    استپ‌آپ می‌تواند یک تمرین عالی برای افزایش توان عضلانی اطراف زانو باشد زیرا روی عضلات چهارسر ران، ساق پا و همسترینگ کار می‌کند. فقط با استفاده از وزن بدن خود شروع کنید و با قوی‌تر شدن می‌توانید به تدریج وزنه را اضافه کنید.

     استپ‌آپ کلاسیک : هنگام انجام این تمرین، بهتر است از نیمکت یا پله بلندتر از ارتفاع زانو برای جلوگیری از زانو درد استفاده نکنید. هنگام بالا و پایین رفتن تنش عضلانی را حفظ کنید تا عضلات پای خود را تقویت کنید.

    این ورزش را می‌توانید در دو جهت عکس هم انجام دهید یکبار روی زمین بایستید و به ترتیب هر دو پای خود  را روی پله قرار دهید روش دوم ابتدا روی پله در ارتفاع می‌ایستید و سپس به سمت عقب از پله پایین می‌آیید‌.

    درباره تاثیر درمانی و خرید زانوبند زاپیامکس چه میدانید؟

    ورزش برای چربی کنار زانو

    تمرین هوازی با طناب زدن

    طناب زدن یک تمرین هوازی با شدت بالا است که می‌تواند به خلاص شدن از شر چربی ‌های اطراف بدن شما، از جمله نواحی سخت مانند کنار زانو کمک کند.

    طناب پرش کلاسیک نیاز به هماهنگی و استقامت خوبی دارد. آهسته شروع کنید و با بهبود هماهنگی سرعت را افزایش دهید.

    اکستنشن ترمینال زانو

    اکستنشن ترمینال زانو یکی از بهترین تمرینات برای تقویت عضله واستوس مدیلیس است.

    برای انجام این کار به یک نوار مقاوم نیاز دارید.

    برای انجام این تمرین:

    • ابتدا نوار را دور یک ستون محکم در ارتفاع زانوی خود حلقه کنید.
    • سپس، پای خود را داخل حلقه باند قرار دهید و به عقب برگردید تا باند در حالت کشش قرار گیرد.
    • حالا با بالا بردن پاشنه پا، زانوی جلویی (آنی که باند دور آن است) را خم کنید.
    • از اینجا به آرامی شروع به صاف کردن زانو در برابر مقاومت باند کنید. شما باید احساس کنید که عضله زانو فعال می‌شود.
    • قبل از انجام آن روی پای دیگر، 10 بار این کار را تکرار کنید.
    ورزش برای چربی کنار زانو

    اسکات وتقویت عضلات ران

    همه ما می‌دانیم که حمل وزن اضافی می‌تواند به مفاصل، به ویژه زانوهای ما فشار وارد کند. با پایین آوردن مکرر بدن به سمت زمین و بازگشت به حالت ایستاده، می‌توانید عضلات ران خود را تقویت کنید و به کاهش چربی اطراف زانو کمک کنید. علاوه بر این، اسکات همچنین می‌تواند به بهبود تعادل و انعطاف پذیری شما کمک کند، که هر دو برای جلوگیری از آسیب دیدگی زانو مهم هستند. بنابراین اگر می‌خواهید چربی اطراف زانوهای خود را کاهش دهید، اسکات را به برنامه تمرینی خود اضافه کنید. ممکن است از نتایج شگفت زده شوید. برای انجام این تمرین:

    • پاهای خود را به عرض شانه باز کنید.
    • اکنون یک اسکات اسپلیت را با خم کردن همزمان باسن و زانوها و ایستادن به سمت بالا انجام دهید.
    • روی انقباض زانوی جلو تمرکز کنید.
    • قبل از انجام این حرکت روی پای دیگر، این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

    سخن پایانی

     همانطور که گفته شد، کاهش چربی اطراف زانو یک روند آسان نیست، اما با رویکرد صحیح و انجام تمرینات ورزشی امکان پذیر است. به یاد داشته باشید که روی تمریناتی تمرکز کنید که عضلات زانو را هدف قرار می‌دهند و تمرینات سالم و قدرتی را در برنامه روزانه خود بگنجانید. و در نهایت، فراموش نکنید که رژیم غذایی خود را تنظیم کنید. حذف غذاهای فرآوری شده و مصرف بیشتر پروتئین بدون چربی، میوه ها و سبزیجات توصیه می‌شود.

    چرا زانوهای من از داخل چاق هستند؟

    زانوها یک مفصل تثبیت کننده هستند، به این معنی که زیاد حرکت نمی‌کنند. این عدم حرکت به این معنی است که عضلات اطراف زانو به اندازه کافی حرکت نمی‌کنند و باعث می‌شود چربی ذخیره کنند.

    آیا طناب زدن می‌تواند چربی زانو را کاهش دهد؟

    طناب زدن می‌تواند یک تمرین عالی برای بزرگسالان باشد که می‌تواند به تقویت پاها و کاهش چربی زانو نیز کمک کند.

    آیا می‌توان چربی‌های زانو را برداشت؟

    بله لیپوساکشن یک روش جراحی است که در آن از یک دستگاه ساکشن برای حذف چربی اضافی از بدن استفاده می شود.

    نی مارکت نمایندگی اصلی برای خرید کمربند پلاتینر اصل

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید